niedziela, 2 stycznia 2011

Zapłodnienie in vitro -za czy przeciw ?

 Chciałabym abyście zapoznali się z poniższymi argumentami zwolenników oraz przeciwników zapłodnienia in vitro , oraz przedstawili swoje stanowisko ZA bądź  tez PRZECIW?


  Argumenty zwolenników zapłodnienia in vitro
•    In vitro to metoda leczenia choroby, którą jest bezpłodność;
•    Ceny takiego zabiegu są zbyt wysokie, dlatego powinny być refundowane przez NFZ;
•    Każdy ma takie samo prawo do posiadania potomstwa;
•    Zarodki przeznaczone do in vitro nie są niszczone, są zamrażane i zapewnione jest im bezpieczeństwo, nie jest to więc niszczenie ludzkiego życia;

Argumenty przeciwników zapłodnienia in vitro:
•    In vitro godzi w poszanowanie embrionu ludzkiego;
•    Dochodzi do przestępstwa względem powołanych do życia embrionów nadliczbowych;
•    Częste poronienia, będące przyczyną problemów natury psychicznej i emocjonalnej;
•    Metoda in vitro, jako łamanie praw naturalnych i Bożych, jest niezgodne z wiarą Kościoła katolickiego;                           

7 komentarzy:

  1. Jestem bardziej za in vitro. Każdy ma prawo do posiadania dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tu sprawa jest bardziej zawiła niż mogłoby się niektórym z nas wydawać. Ponieważ można zrozumieć te pary, które usilnie pragną mieć dzieci, jednak nie mogąc tego osiągnąć metodą naturalną, decydują się na metodę in vitro. Jednakże z drugiej strony taka ingerencja w "powstanie" nowego życia, dziecka jest niezaprzeczalną zabawą w Boga,stwórcę tu na ziemi. To bardzo trudny temat i ja osobiście nie mogę wyrazić jednoznacznej i pewnej deklaracji- za czy przeciw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak Tuśka. Ktoś mnie ostatnio opieprzył że invitro jest przeciwko Bogu, ale to by było za proste. Czekamy na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że jestem za. Ludzie się kochają, mają wspólne życie, plany, a jedyne, czego im brakuje to dziecko. I tak nie jest im łatwo z myślą, że nie mogą mieć ich w naturalny sposób. Liczą się z konsekwencjami, ale jest to ich świadomy wybór. Dlaczego małolaty, którym w głowie tylko chłopcy i alkohol mają dzieci z "przypadku", a dojrzałe osoby nie mogą?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem za, każdy ma prawo do szczęścia

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem za ;}
    jestem ciotka wspanialych blizniakow, chlopca i dziewczynki, poczetych ta droga ;}

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, że za :)
    Przeciwnicy czepiają się głupich argumentów... Przeciwko Bogu? No dobrze, ale nikt nikogo nie zmusza, nie chcesz, nie korzystaj.

    OdpowiedzUsuń